سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

وبلاگ من یا وبلاگ تو

جمعه 87 آبان 17 ساعت 5:27 عصر
نزدیک شش ساله که وبلاگ دارم و بهترین وبلاگ رو وبلاگی می دونم که اولا به روزرسانی مرتب و سریعی داشته باشه دوم اینکه مطالبش هدفمند و دلنشین باشه!
ولی گویا این دو ویژگی با هم جمع نمی شوند؟ معمولا بلاگرهایی که تند تند به روز می کنند، مطالب دندونگیری ندارند و کسانی هم که مطالب به دردبخوری می نویسند دیر به دیر به روز می کنند.
بخاطر همین موندم که تند تند و کم مایه بنویسم یا کند کند و مایه دار!
یکی از مطالب مهم در ایجاد ارتباط، مخاطب شناسی و ارائه مطلب به مقتضای حال مخاطبه!
شناخت مخاطب در وبلاگ نویسی کار سختیه!
تنها راه تشخیص مخاطب، جعبه نظرات دیگرانه ولی اولا نظرات دیگران معیار کاملی برای تعیین سطح مخاطبان نیستند ثانیا هر کسی که به وبلاگ مراجعه می کنه نظر نمی ده!
بخاطر همین بلاگر چون نمی تونه ارتباط صحیحی با مخاطبش برقرار کنه، تقریبا همیشه متکلم وحده است و هر مطبی که خودش صلاح بدونه می نویسه پس دیگران یا با خواندن خط اول وبلاگ، علامت ضربدر را فشار میدند یا همون آشی که بلاگر پخته رو میل کنند، حالا یا از این آش خوششون میاد یا بدشون میاد!
به نظرم یک بلاگر خوب باید دست بذاره رو مسائل عمومی و مشترک و از بین اونها مواردی رو پیدا کنه جذابیت بیشتری برای ذائقه عمومی دارد!
یکی دیگه از راهکارهایی که در موفقیت وبلاگ مؤثره اینه که تخصصی بنویسی، مثلا فقط سیاسی بنویسی اون هم با یک گرایش خاص، فقط عکس و فیلم بگذاری، فقط نرم افزار و تم موبایل بذاری و جوری موفق ظاهر بشی که توش مشهور بشی. البته نقصی که این کار داره اینه که همیشه با یک قشر محدود سروکار داری!
برای انجام کارهای بزرگ باید بزرگ فکر کرد.
اگر تشخیص دادیم که مطلبمون مفیده جوری بنویسیم که بیشترین مخاطب به سمت نوشته ما جذب بشن!

نوشته شده توسط : یاسر

نظرات دیگران [ نظر]


گلشیفته یا غرب شیفته

سه شنبه 87 آبان 14 ساعت 8:32 عصر

خیلی وقته که گذشته و شاید مرده از گور بیرون کشیدن باشه ولی دلم براش می سوزه!
خوب بازی می کنه! راحت و طبیعی! مخصوصا تو فیلم مادر که خیلی خوب بود!
البته شخصیت بازیگریش رو تو فیلم سنتوری نشون داد! از اونجا معلوم شد که زیاد اهل رعایت نیست!
اخیرا در فیلم the body of lies بازی کرده که باعث سروصدا شد. در تیزر فیلم که کمتر از پنج ثانیه ظاهر شد و اون هم با روسری بود.
فرش  قرمز (red carpet) ظاهرا جای معروفی است و به قدمهای خیلی از بازیگران هالیوود آلوده شده.تمام ماجرای گلشیفته روی این فرش قرمز اتفاق افتاد! او اینگونه روی فرش قرمز ظاهر شد! و توجه خیلی از شبکه های تلویزیونی را به خود معطوف کرد و چندین گزارش کوتاه از او گرفته و پخش شد. کاش فقط خودباختگی و سبکی او در ظاهرش خلاصه می شد! او بر خلاف بازیگران سنگین و با پرستیژ هالیوودی با لحن پر از خنده و سبک به پرسش گزارشگران دست چندم جواب می داد!


او بازی با دیکاپریو را بهترین چیز در دنیا توصیف کرد و در پاسخ به این گفته گزارشگر که امیدوارم این بازی تو آخرین بازی ات در هالیوود نباشد پاسخ داد: اصولا سعی کن امیدوار نباشی چون شاید ناامید شوی تقریبا با زبان بی زبانی گفت که احتمال حضور دوباره اش در هالیوود ضعیف است!
البته یک نکته مثبتی در صحبتحاش شنیدم که گفت: برخلاف تصور غربی ها که خاور میانه را مکانی ترسناک و خطرناک می خوانند اتفاقا جای خوب و زیبایی است !
از لهجه و تسلط نسبی اش به انگلیسی معلوم شد که ادعای تولدش در یکی از کشورهای غربی دور از ذهن نیست!
در این جور موارد بیشتر از اینکه از طرف عصبانی باشم از شوهر و پدر و برادرش حرصم می گیرد و به غیرتشون تف می کنم!
و فقط این رو می تونم بگم که: وای بر تو!
تو اگر مسلمان و ایرانی باشی که کاملا بیهویت تشریف داری مگر اینکه دین و تابعیت خودت را عوض کرده باشی که باز هم برای تشخیصت متأسف خواهم شد!


نوشته شده توسط : یاسر

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مرید پیر مغانم
عرفان کفی
رمضان کریم
[عناوین آرشیوشده]