سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

قائله انفجار شیراز ختم می‏شود

سه شنبه 87 اردیبهشت 3 ساعت 8:40 عصر

انفجار اخیر در حسینه سیدالشهداء شیراز، محل برگزاری مراسم کانون رهپویان وصال شیراز، جان سیزده نفر رو گرفت که در بینشون دو پسر بچه چهار و یازده ساله و یک زن بود.
توجه به این نکته جالبه:
در اولین خبر از این سانحه دلخراش ذکر شد: «کارشناسان در حال بررسی علت انفجار هستند ولی مسلما منشأ انفجار یک اتفاق و سهل‌انگاری بوده است.» نمی‌دونم این کارشناسان چه جوری کمتر از 24 ساعت به این نتیجه قطعی رسیدند و این نظریه تا چه میزان اعتبار دارد؟
حاج‌آقای انجوی‌نژاد، مدیر کانون رهپویان وصال در اولین جلسه بعد از انفجار مواضع کانون رو اعلان کرد: این فاجعه یک اقدام تروریستی بوده و تمام اون سیزده نفر به شهادت رسیده‌اند و تمام کسانی که گفتند این فاجعه بر اثر یک سهل‌انگاری پیش اومده عندالله مسؤولند و روزی خون این شهدا گریبان اونها را خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام انجوی نژاد گفت: « خطبه ی نماز جمعه ی دیروز شیراز رو شما نگاه کنید و با خطبه ی نماز جمعه ی دیروز تهران مقایسه کنید.در شیراز با اینکه آقای حائری کامل در جریان ریز ماجرا هست حرف نمی زند بعد تو تهران خیلی راحت اظهار نظر می کنند که آقا تموم شد رفت سهل الانگاری بوده!!!!»
در رسانه‌ها اعلام شده بود که علت انفجار، وجود مواد منفجره در غرفه نمایشگاه دفاع مقدس در نزدیکی حسینیه سیدالشهداء (ع) بوده است.
حاج‌آقای انجوی‌نژاد در این زمینه گفت:
« ببینید اون غرفه ی کذایی که میگن، سالمه الان افتاده تو حسینیه و بلافاصله بعد از انفجار, ما عقل داشتیم و از همه چیز عکس گرفتیم.چهار چوب بالای غرفه سالمه بنابراین از داخل این غرفه چیزی منفجر نشده.حالا پنج هزار تا کارشناس از دویست هزار تای جهان بیان بگن که نبوده.اما عقل مارو که نمی تونند بایکوت کنند.بنابراین از داخل چیزی منفجر نشده است.غرفه ای که پایه های پایینیش داغون شده و چهار چوب بالای اون سالمه و فقط شیشه هاش از بین رفته و حتی رنگش هم نرفته است. پس از داخل این غرفه چیزی منفجر نشده و خودشون هم بهش رسیدند.پس مساله ی انفجار از درون غرفه ی واحد شهداء منتفی است.بنابراین یک چیزی از بیرون اون غرفه بوده است.»
البته به این نکته هم اشاره کرده است که:
«این آرزو را که از کانون بخواهند کوچکترین مخالفتی بر علیه نظام و بر علیه مملکت و بر علیه جمهوری اسلامی و خدایی نکرده زاویه دار با رهبری ببینید را دشمنان داخلی و خارجی باید به گور ببرند»
در این بین نظر کارشناسی حاج نبی رودکی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم جالب توجه است:
«به درخواست اینجانب در بازدید از محل حادثه، رییس دادگستری استان فارس، دادستان عمومی استان فارس، قاضی رسیدگی کننده به پرونده‌ی انفجار، رییس سازمان بازرسی استان فارس و یکی از مسوولان کانون رهپویان وصال حضور داشتند.
تا قبل از این بازدید موضوع انفجار از داخل قفسه شیشه‌ای مطرح بود، درحالی که کف قفسه شیشه‌ای 80 سانتی‌متر از زمین فاصله دارد؛ در این زمینه تحقیقات از خاک محل گود انفجار در لابراتوار ادامه دارد تا مشخص شود که چه نوع موادی در این محل منفجر شده است و این در حالی‌است که انفجار در حدود پایین‌تر از 30 تا 35سانتیمتری با زمین رخ داده است و این موضوع در روند رسیدگی به این پرونده موثر است.
گزینه‌ی دیگر پیش روی کارشناسان، انفجار در اثر وجود مواد منفجره مین که از مدت‌ها قبل در غرفه‌ی معراج شهدا به نمایش گذاشته شده، بوده است؛ اما هیچ‌کدام از این مین‌ها چاشنی و ماسوره نداشته و خنثی بوده‌اند.»
به نظر می‌رسد با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از گذشت بیست سال قصد سفر به شیراز را دارند، این موضوع برای از بین رفتن هر گونه حساسیت در کشور، مورد بایکوت خبری قرار گرفته که کاملا قابل توجیه است.
البته کانون رهپویان وصال هم حق دارند اینگونه برآشفته شوند. به اونها نسبت داده شده که سهل‌انگاری کرده‌اند و در نتیجه سیزده نفر کشته شده‌اند.
انشاءالله شیراز به قدوم رهبر فرزانه انقلاب متبرک می‌شود و به یمن این حضور تمام حرف و حدیث‌های حادثه حسینیه سیدالشهداء شیراز ختم خواهد شد.


نوشته شده توسط : یاسر

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مرید پیر مغانم
عرفان کفی
رمضان کریم
[عناوین آرشیوشده]