سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

امام باقر و تحمل مخالف!

جمعه 87 تیر 14 ساعت 4:20 صبح

امشب شب نوربارونه!

نور اصلی نور ولادت حضرت امام باقرالعلوم (ع)،

نور دیگه حلول ماه رجب المرجّب، ماه خدا،

نور دیگه نور هفتگی شب جمعه و شب زیارتی ابی عبدالله (ع).

بی مقدمه:

تحمل مخالف کار مشکلیه! از اون مشکل تر تحمل مخالف بی منطقه!

ولی امشب میخوام بگم تحمل مخالف فحّاش بی منطق کار هر کسی نیست!

یک مخالف جاهلی رو به حضرت امام محمد باقر (ع) کرد و توهین بزرگی به ایشون کرد. از مشترک لفظی (بقر) سوءاستفاده کرد و به حضرت ناسزا گفت. (بقر در لغت به معنای گاو است البته به معنای شکافنده نیز هست که علت اینکه به امام پنجمین ما باقرالعلوم می گفتند این بود که ایشان شکافنده علوم بعد از رسول اکرم (ص) بودند)

عکس العمل حضرت، بر همگان روشنه! مثل عموی پدر بزرگوارشون، حضرت امام حسن مجتبی (ع) در برابر اون فحّاش شامی، خیلی با مهربانی و ملاطفت و با کرامت بدون هیچ گونه تندی و پرخاش و مقابله به مثل بهترین پاسخ رو دادند!

خدا وکیلی چند درصد از روحانیان و طلاب عزیز اینجوری خودشون رو ساختند که اگه تو خیابون جلو باقی مردم کسی بلند بلند به اون ها بد و بیراه بگه و به فحش و فضیحت بکشدشون رفتار کریمانه دارند؟

تازه این طلبه یا روحانی مگه کیه؟ یک سرباز کوچک اسلام که مثل باقی مردم داره تو مملکت اسلامی ایران زندگی می کنه و از موقعیت اجتماعی یا علمی بالایی برخوردار نیست!

شما تصور کنید اون مخالفان به چه کسانی ناسزا گفتند. به دو امام و رهبر شیعیان! به دو جانشین رسول خدا (ص)! به دو قطب علمی بی همتای زمان!

حضرت امام محمد باقر (ع) در اون زمان صدها شاگرد در رشته های مختلف از مذاهب گوناگون رو تربیت می کرد ولی وقتی با یاوه گویی های اون مرد روبرو شد، چه زیبا عبور کرد و او رو تحت تأثیر قرار داد!

امام محمدباقر (ع) از تو آسمونا نیومد! از جنس ما بود و برای هدایت ما! ماشاءالله این همه خطیبان و روحانیان و مبلغان محترم روی منابر و تریبون ها و وبلاگها و ... دم از الگوی رفتاری ائمه اطهار (ع) می زنند، چند درصد قدرت تحمل رقیب و مخالف رو دارند؟

قدری تو این شبهای عزیز که مقدمه ای برای شبهای عزیزتر ماه مبارک رمضانه، دلهامونو آسمونی تر و رفتارمون رو بیشتر کنترل کنیم...

امام باقر دوستت داریم خیلی زیاد


نوشته شده توسط : یاسر

نظرات دیگران [ نظر]


تعطیلات تابستانی یک طلبه!

یکشنبه 87 تیر 9 ساعت 1:22 صبح

یه ضرب المثل قدیمی حوزوی می‌گه: «طلبه تعطیلی نداره» و بعضی دیگه هم معتقدند که علما از تعطیلات به جایی رسیدند.

اصولا تعطیلات یه فرصتیه که می‌شه به دور از روزمرگی درس و کار، یک نگاه کلی به روزهای گذشته داشته باشیم و زمان و فرصت‌ها رو مدیریت کنیم تا کارها با اولویت‌بندی پیش بره!

اما تعطیلات دو نوعه؛ تعطیلات بین سال تحصیلی، تعطیلات آخر سال تحصیلی.

جریان تعطیلات آخر سال تحصیلی کمی فرق می‌کنه! این تعطیلات یه فرصت جدی برای رفع خیلی از کمبودها و تقویت بسیاری از مهارت‌هاییه که در طول سال به خاطر درس و کار نمی‌شه بهش رسید!

مثل تقویت زبان دوم یا تمرین خوش خطی. خیلی از نخبه‌ها و محصلان ممتاز رو می‌شناسم که اصلا خط خوانایی ندارند چه برسه به اینکه زیبا باشه! تعطیلات تابستونی فرصت استثنایی برای تمرین خوش خطیه!

از طرفی یه فرصت عالیه برای تقویت درس‌هایی که توش ضعیف‌تر هستیم!

مدرسه علمیه آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) از مدارس علمیه حوزه علمیه قم، هر سال یه برنامه تابستانی داره

در این مدت دروس سال هفتم تا دهم تدریس می‌شه!

این درسها از روز دهم تیرماه برگزار می‌شه و طلابی که جرأت دارند و جهاد اکبر می‌کنند در این گرمای طاقت‌فرسای شهر قم تو این شهر می‌مونند می‌تونند از این درسها استفاده کنند.

طلبه اگه طلبه باشه می‌دونه وقتشو چه جوری مدیریت کنه

به خاطر همینه که از قدیم ندیما می‌گن «طلبه تعطیلی نداره»

این هم لینک دروس تابستانی حوزه علمیه قم


نوشته شده توسط : یاسر

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مرید پیر مغانم
عرفان کفی
رمضان کریم
[عناوین آرشیوشده]