سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

پیامک‏ها؛ آینه حقایق اجتماعی

پنج شنبه 86 آذر 8 ساعت 12:3 عصر

پیش از اینکه موبایل‌های بلوتوث‌دار دست مردم زیاد بشه، سرگرمی موبایل به‌دست‌ها اس.ام.اس(پیامک) بازی بود. از جک و شعر گرفته تا جملات عشقولانه و سرکاری‌های مختلف.
بلوتوث که اومد، تب اس.ام.اس بازی سردتر شد ولی هنوز جایگاه و جذابیت خودش رو داره!
بعد از گذشت بیش از یک دهه از ورود موبایل به کشور، دریافت اس.ام.اس تکراری چیز عادی‌ای شده و حتی پاتک‌های اس.ام.اس تکراری هم نخ‌نما شدن!
اس.ام.اس‌های عشقولانه هم دیگه حال هر دختر و پسری رو به هم می‌زنه! (البته هر کلی‌ای استثناهایی داره!!!)
اتفاق جالب در صنعت پیامک‌بازی، تولید اس.ام.اس داغ به فراخور آخرین اتفاقات اجتماعی و همگانی از جمله: مناسبت‌های تقویمی، بلاهای طبیعی و سریال‌های تلویزیونیه.
حتی جریان تقارن شب اول قبر حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره) و زلزله قم  هم از تیررس پیامک‌بازی افراد بی‌کار و خلّاق در امان نموند!
از همه جالب‌تر سونامی اس.ام.اس‌ها درباره سریال‌های ماه رمضان بود!
از جمله ارسال پیام تبریک عید فطر در روز بیستم ماه رمضان با این مضمون؛ «عید فطرت مبارک! تو برگزیده‌ای! اون عید فطری که تو رساله‌ها اومده واسه عوامه! تو جزو خواصی»
یا؛ «طرح تعویض همسر فرسوده؛ قدسی بده هستی بگیر!»
و خیلی پیامک‌های با مزه دیگه که به دلایلی از ذکر اون معذورم!
اخیرا هم شاعران خوش‌قریحه هم صحنه پیامک‌بازی رو عرصه مناسبی برای عرض اندام خودشون دیدند و به فراخور حال اشعار قشنگی درباره وقایع مختلف سرودند!
ولی همیشه یک قطعه ادبی زیبا یا یک دوبیتی تر و تمیز توی مواقعی مثل عصر جمعه، شب شهادت یا میلاد ائمه اطهار (ع) از یه لیوان آب تگری تو تابستون و یک فنجون چای تو زمستون بیشتر جواب می‌ده!
شب میلاد امام رضا (ع) که پنج‌شنبه هفته گذشته بود، پیامک دلچسبی از پسرخاله‌ام به دستم رسید. اونو برای سه نفر دیگه فرستادم! یکیشون که اهل ادب هم هست عجیب تحت تأثیر این شعر قرار گرفت! به تعبیر خودش این شعر دیوانه‌اش کرد. خیلی اصرار داشت که شاعر این شعر رو معرفی کنم، اما از هر کی پرسیدم نمی‌دونست. اگه شما اسم شاعر رو می‌دونید ممنون می‌شم بهم خبر بدید. یا علی!
 

زائری بارانی‌ام آقا به دادم می‌رسی؟
بی‌پناهم خسته‌ام تنها به دادم می‌رسی؟ 

گرچه آهو نیستم اما پر از دلتنگیم
ضامن چشمان آهوها به دادم می‌رسی؟ 

من دخیل التماسم را به چشمت بسته‌ام
هشتمین دردانه زهرا به دادم می‌رسی؟
 


نوشته شده توسط : یاسر

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مرید پیر مغانم
عرفان کفی
رمضان کریم
[عناوین آرشیوشده]