سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

قبر عمیق مرحوم نخودکی

سه شنبه 87 آذر 12 ساعت 7:32 عصر

پرونده وحی با ارتحال آخرین رسول خدا (ص) بسته شد ولی ارتباط با عالم غیب از طریق الهام باقی ماند که ائمه اطهار (ع) در درجه اعلی صاحب این مقام بودند ولی الهام اختصاصی به این بزرگوران ندارد و اولیاء خدا هم از این پدیده بهره‌مندند.
می‌خواهم نمونه جالبی از این الهام الهی را درباره یکی از سالکان و عارفان حق، مرحوم نخودکی (ره) برایتان بگویم.
یکی از اساتید ما تعریف می‌کرد:
«روزی توفیقی بزرگی نصیبم شد. برای تدریس به مشهد رفته بودم و از طرف آستان قدس رضوی دعوت شدم تا به جای فوق‌العاده‌ای بروم. مرا به سردابی بردند و به من عین مضجع شریف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را نشان دادند. (می‌دانید که ضریح کنونی، بالای مضجع شریف حضرت قرار دارد.) پس از یک زیارت مفصل در هنگام خروج، در سرداب قبری را نشانم دادند و گفتند این قبر مرحوم نخودکی است. تعجب کردم و گفتم: تا الان ما ایشان را در صحن اصلی حرم زیارت می‌کردیم. خدام به من گفتند: «مرحوم نخودکی وصیت کردند که ایشان را زیر پای زائران امام رضا (ع) و ده متر پایین‌تر از سطح زمین دفن کنند. چند سال قبل به خاطر ساخت و ساز فضای زیر صحن خاکبرداری شد و بسیاری از قبور از بین رفت به جز قبر مرحوم نخودکی (ره) که باز هم دو متر از سطح سرداب پایین‌تر است. آن روز علت این وصیت را نمی‌دانستند ولی امروز دانسته شد.»
پی‌نوشت:
مرحوم نخودکی (ره) در عالم رؤیا یا مکاشفه مشاهده کرده بود که وجود مقدس حضرت امام رضا (ع) روی چهارپایه‌ای در آستانه ورودی یکی از صحن‌های حرم نشسته و بر سر همه زائران، دست عطوفت می‌کشد. وصیت کرد که او را همان مکانی دفن کنند که محل جلوس آن امام همام بود.

 


نوشته شده توسط : یاسر

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

مرید پیر مغانم
عرفان کفی
رمضان کریم
[عناوین آرشیوشده]